Antal kalorier för att gå ner i vikt!

Hittade en hemsida där man kunde räkna ut bmi, kroppsfett + hur många kalorier man kan äta/dag om man vill gå ner i vikt.

Mitt bmi just nu: 19,6
Mål bmi: 18,2 (= väga 52kg)

Kroppsfett: 20% (känns så sjukt vidrigt att 20% av min kropp består av endast fett)
Mål: vill få det under 20% till att börja med

Antal kalorier jag behöver äta för att behålla min vikt: 2357
Antal kalorier jag kan äta om jag vill gå ner i vikt: 1232

Ska försöka börja med att hålla mig under 1232 varje dag fram tills nästa söndag. Sen går jag ner till 1000/dag och minskar sedan successivt!
Har alltid satt för lågt antal kalorier/dag som jag endast lyckats hålla i max två dagar så nu ska jag försöka sätta mer realistiska mål :)


Kommentarer
Postat av: Fröjda

Jag försöker också ta det lite i taget, försöker äta under 1000 kcal om dagen nu. Tror det är bra med fler, mindre och mer realistiska mål så slipper man bli besviken hela tiden.

Tror dessutom att det är lättare att hålla vikten nere om man går ner lite långsammare, plus att folk i ens närhet inte märker lika lätt ;)

Hoppas du hittar vågen! :)

2011-01-26 @ 23:00:57
URL: http://frojdfull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0